Mode versus trend

Mode versus trend


Duurzaam vastgoed exploiteren betekent dat de goedkoop kantoor huren amsterdam technische en economische levensduur elkaar benaderen. Dat gaat de mode voorbij, maar speelt in op trends. Kenmerkend voor trends is dat ze te huur staande bedrijfsruimte in Leeuwarden maatschappelijke waarde in zich herbergen, blijvend zijn en voortkomen uit veranderende opvattingen over onze normen en waarden. Voor vastgoedmanagers, die immers te maken hebben met een product dat lange tijd meegaat, is het noodzakelijk kortstondige ontwikkelingen zoals modes, hypes en rages te onderscheiden van de duurzame trends.
De omslag naar consumentgericht bouwen en exploiteren van vastgoed is aan de vast- goedsector zelf aldus trendwatcher ]. Green, directeur Trends en Strategie van Philips Design: “(…) gebouwen zijn te veel ontwikkeld vanuit productie en sluiten niet aan op gevarieerde leefstijlen, levensfasen en activiteiten van mensen. De kantoor huren rotterdam centrum behoefte bij consumenten komt voort uit de sociale, economische, technische en culturele context waarin ze leven, en uit hun individuele wensen en keuzes. Een hele opgave zal dat zijn, want die stijlen kunnen veranderen tijdens de levensloop van de bewoner, en hetzelfde geldt ook voor die van de verschillende gebouwen.” (Bron: Cobouw, 24 september 2004)
De vastgoedmanager realiseert en onderhoudt vastgoed en heeft invloed op de Kantoorpand huren centrum Zwolle kwaliteit en de bijbehorende prijs. Wil de vastgoedmanager enige zekerheid hebben over de afzet van zijn vastgoed, dan moet de prijs concurrerend zijn en acceptabel voor marktpartijen. Huurders kijken niet alleen naar de huurprijs, maar ook naar het besteedbare inkomen dat overblijft na betaling van huur, energie en belastingen – de totale woonlasten. Zoals het zich nu laat aanzien lopen de kosten van elektriciteit en gas flink op. Ze vormen een steeds belangrijker deel van de woonlasten en zijn bepalend voor het huurbudget en het daaraan gerelateerde exploitatiebudget voor vastgoed. Het vermogen om als bedrijf te kunnen inschatten waar nu en in de toekomst de kansen liggen is een eerste stap op weg naar strategievorming.
Philips wil bijvoorbeeld een leidend bedrijf zijn, een wereldmerk op het gebied van gezondheid en welzijn. De boodschap is daarom ook: wij zijn geen kwetsbare elektro- nicaproducent in de conjunctuurgevoelige consumentenmarkt, maar een non-cyclisch, industriegericht bedrijf dat is geschraagd op de onontkoombare, wereldwijde trend van vergrijzing (Bron: Het Financieele Dagblad, 16 juni 2008).