Marketing Aspecten

Gerelateerde afbeelding

Marketing Aspecten bij marketing zijn bijvoorbeeld: marktkennis, kennis van technieken voor marktonderzoek, voldoende ervaring, contact met externe bureaus, extern georiƫnteerd, hantering marketingmix (product, prijs, distributie, promotie) en succes productintroducties.
Marketing is voor elk bedrijf een belangrijke functie. Toch zijn er bedrijven die nog meer dan andere marketingintensief zijn. Denk kantoorruimte huren amsterdam bijvoorbeeld aan consumentenmerkartikelen. Inzicht in de kracht van de marketingfunctie is onder meer te vinden in een vergelijking met de concurrenten, bijvoorbeeld ten aanzien van het succes met de introductie van nieuwe producten.
Verkoop Aspecten bij verkoop zijn bijvoorbeeld: omzet per verkoper, verkoopkosten in procenten van de omzet, assortimentssamenstelling, administratieve orderverwerking, distributiekosten, aantal contacten per verkoper per dag en aftersalesservice.
Voor veel producten maken de kantoorruimte huren leeuwarden verkoop- en distributiekosten een belangrijk deel van de verkoopprijs uit. Bovendien is de feitelijke verkoopinspanning van groot belang voor het voortbestaan van het bedrijf. Een vergelijking met de concurrenten is veelal redelijk nauwkeurig te maken. Voorts is ook informatie te verkrijgen bij de afnemers.
Personeel Aspecten bij kantoorruimte huren rotterdam personeel zijn bijvoorbeeld: is er een afdeling Personeelszaken, personeelsopbouw, opleidingsbeleid, verloop/verzuim/ziekte en beloningssysteem.
Personeel is een cruciale factor in het functioneren van het bedrijf. Veel bedrijven stellen dat hun personeel het belangrijkste ‘productiemiddel’ is. Het is goed deze uitspraak aan cijfers te toetsen. Soms blijkt kantoorruimte huren zwolle dan dat er aan personeels’onderhoud’ nauwelijks geld uitgegeven wordt. Er worden geen of weinig opleidingen/ cursussen gevolgd en het percentage ziekteverzuim, ‘burn-out’ en verloop is erg hoog.